Teknisk data:
Motor: rak tvåcylindrig tvåtaktsmotor
Cylindervolym: 764 cm3
Borr x slag: 80x76 mm
Effekt: 25 hk vid 3 800 r/m (1950-53), 28 hk vid 4 000 r/m (1954-56)
Kraftöverföring:
Tvärställd motor fram, framhjulsdrift
3-växlad manuell växellåda, med osynkroniserad 1:a, frihjul, rattspak.
Mått och vikt:
Längd: 395 cm
Bredd: 162 cm
Höjd: 145 cm
Hjulbas: 247 cm
tjänstevikt: 880 kg
Varianter:
92A: januari 1950 - november 1952. Vagnen hade sealed beam-strålkastare med separata parkeringsljus; röda droppformade bakljus (Zephyr, Chicago Ill);
tvådelade stötfångare; batteriet placerat under bagagerumsgolvet; bensintanken placerad längst bak med påfyllningslocket mitt på bakstammen; instrumentbrädan lackerad i grått.
Avsaknad av bagagerumslucka gör att bagagerummet endast nås genom att fälla baksätet och stuva in genom ett rektangulärt hål. Reservhjul i ett separat fack under bagagerumsgolvet som nås utifrån.
92B: december 1952 - december 1956. Bagagerumslucka; större bakruta; batteriet flyttat till motorrummet; bensintanken placerad mellan bakhjulen; förbättrade stolar; fler
karossfärger för kunden att välja mellan. Hösten 1953 införs kromlister på skärmarna; nya fälgar; normala strålkastare med inbyggda parkeringsljus; triangulära dragskydd i dörrutornas bakre hörn;
inredningen lackad i karossfärgen; motoreffekten höjs hela tre hästar. Hösten 1954 införs rektangulära bakljus. Hösten 1955 införs 93:ans hela stötfångare.
Totalt tillverkades 20 128 Saab 92 av båda varianterna.